vrijdag 11 september 2015

Dag 9; Van Green River naar Salt Lake City

Vanmorgen om 8.45 am vertrokken we voor een reis van 250 mijl van Green River, via Provo, Heber City en Park City, bekend van de Olympische Winterspelen van 2002, naar Salt Lake City. Vanaf Provo zaten we gelijk weer in de bewoonde wereld. Wat een drukte en wat een verschil met de eindeloze, verlaten wegen in het zuiden van Utah.

Bij Provo zijn we via Provo Canyon naar Heber City gereden en onderweg kwamen we langs de Bridal Veil Falls. De zon stond precies boven de falls dus ze waren bijna niet te fotograferen. Uiteindelijk kwamen we even later langs een parkeerplaats waar we een beter zicht hadden op de totale waterval en konden we vanuit de schaduw van de auto de waterval alsnog fotograferen.

In Heber City zagen we een Wallmart en hebben we even wat ontbijtspullen ingeslagen voor de komende week. De eerste twee dagen in Salt Lake City hebben we geen ontbijt bij onze overnachting maar we hebben een suite met keukentje (koelkast met ijsmachine, kookplaat, magnetron en vaatwasser) dus we kunnen ons eigen ontbijt maken. Daarna zitten we 5 dagen in "de wildernis" van de nationale parken en zullen we het met muesli ontbijtjes met houdbare melk moeten doen.

Van Heber City reden we langs de Wasatch Mountains naar Park City, een wintersport oord met stijl. We zijn even de Main Street op en neer gelopen en hebben bij de Chocolat Factory een typisch amerikaanse, overheerlijke caramel apple gekocht. Nog nooit eerder gegeten en eens moet je ze toch geproefd hebben....

Tegen 6 pm kwamen we aan bij ons hotel in SLC. We hebben echt een geweldige suite, tegenover onze kamer is de fitnessruimte en een ruimte waar je koffie kunt halen en de was kan doen. Dat hebben we dus gelijk maar even gedaan, hebben we weer schone sokken, t-shirts en ondergoed ;-). Morgen gaan we SLC verkennen.....